Thursday, 11 September 2014

RECIPE OF Crostoli IN ENGLISH | ITALIAN - HOW TO MAKE Crostoli IN ENGLISH | ITALIAN

Ingredients

  • 500 g plain flour 
  • 1 sachet Lievito Bertolini (vanilla-flavoured raising agent), or 1 tsp baking powder and 1 tsp vanilla extract
  • ¼ cup icing sugar, plus extra for dusting
  • 1 orange, rind grated 
  • 1 lemon, rind grated
  • ¼ cup unsalted butter, softened
  • 1 tbsp grappa (Italian brandy)
  • 3 eggs
  • cottonseed oil for deep-frying

Instructions

Combine the flour, Lievito sachet (or baking powder and vanilla), icing sugar and citrus zest in a bowl. Rub in the butter until the mixture resembles breadcrumbs. (This can also be done in a food processor.) Add the grappa and eggs and mix with your hands to form a dough. Transfer to a work surface and knead for a few minutes. Cover in plastic wrap and leave to rest for 30 minutes.
Divide the dough into a few pieces so it is easier to work with. Roll the first piece through a pasta machine on the widest setting. Fold it in half and run it through the machine again. Do this several times until smooth, then start rolling it out at narrower settings until you reach the last setting and have a very thin, long sheet. Lay the sheet on a floured surface while you roll out the other pieces of dough.
Cut the sheets into strips 3–4 cm wide (a ravioli cutting wheel with a crimped edge gives a decorative look). Cut a few small slits in the centre of each strip running lengthways.
Deep-fry small batches of crostoli in hot oil (180°C) until pale golden. Drain on paper towel. Dust with icing sugar to serve.

    Ingredienti


        500 g di farina
        1 bustina Lievito Bertolini (vanigliato agente lievitante), o 1 cucchiaino di lievito in polvere e 1 cucchiaino di estratto di vaniglia
        ¼ tazza di zucchero a velo, più extra per spolverare
        1 arancia, scorza grattugiata
        1 limone, scorza grattugiata
        ¼ tazza di burro non salato, ammorbidito
        1 cucchiaio di grappa (grappa italiana)
        3 uova
   
olio di semi di cotone per friggere

 Istruzione

Unire la farina, Lievito bustina (o lievito e vaniglia), zucchero a velo e la scorza di agrumi in una ciotola. Strofinare il burro finché il composto assomiglia pangrattato. (Questo può essere fatto anche in un robot da cucina.) Aggiungere la grappa e le uova e mescolare con le mani per formare un impasto. Trasferire in un piano di lavoro e impastate per qualche minuto. Coprire nella pellicola e lasciare riposare per 30 minuti.
Dividere la pasta in un paio di pezzi così è più facile lavorare con. Stendere il primo pezzo attraverso una macchina per la pasta l'impostazione più ampia. Piegare a metà e farlo funzionare attraverso la macchina di nuovo. Fate questo più volte fino a che liscio, quindi iniziare a rotolare fuori a impostazioni più ristretti fino a raggiungere l'ultima impostazione e hanno una molto sottile, fogli lungo. Posare il foglio su una superficie infarinata, mentre si tira fuori gli altri pezzi di pasta.
Tagliare i fogli in strisce larghe 3-4 cm (una ruota di taglio i ravioli con un bordo crimpato dà un aspetto decorativo).
Tagliare un paio di piccole fessure nel centro di ogni striscia correre longitudinalmente.

Deep-fry piccoli lotti di crostoli in olio caldo (180 ° C) fino a dorato chiaro. Scolare su carta assorbente. Spolverare con zucchero a velo per servire.

0 comments:

Post a Comment